... به پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه دانش و تندرستی خوش آمدید            ... به پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه دانش و تندرستی خوش آمدید  
  صفحه اصلی  |   تماس با ما  |   آرشیو مجله  |   نقشه سایت  |   عضویت  |   ارسال مقاله  |   پیگیری مقاله  |   English تاريخ: 4/7/1396
نام كاربري
كلمه ورود
درخواست عضویت
کلمه ورود را فراموش کرده ام

صاحب امتیاز:
دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی - درمانی شاهرود
مدیر مسئول: دکتر ‌جواد نوریان
سردبیر: دکتر سهراب حاجی‌‌‌زاده
مدیر اجرایی: احمد خسروی

آدرس: شاهرود- میدان هفتم تیر- ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود– معاونت آموزشی، پژوهشی– دفتر مجله دانش و تندرستی
تلفن: 3394111-0273
نمابر: 3394800-0273
پست الکترونیک: m_jdanesh@yahoo.com

صفحه نخست :: صفحه قبل

جستجوی پیشرفته جدید

عنوان شماره: پاییز 1388
عنوان به فارسی: بررسی کفایت برنامه درسی بالینی رشته مامایی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه از دیدگاه دانشجویان و اساتید

فایل این مقاله:  متن کامل (PDF) 245 Kb 

از صفحه: 28 تا صفحه: 33      
تعداد مشاهده: 1851

خلاصه به فارسی:
مقدمه: دستیابی به استانداردهای حرفه ای در علوم پزشکی و از جمله در حرفه مامایی از طریق حصول اهداف مهارت بالینی حرفه صورت می پذیرد. با توجه به اهمیت برنامه درسی بالینی، مطالعه حاضر با هدف تعیین نظرات دانشجویان و اساتید رشته مامایی در خصوص کفایت برنامه درسی بالینی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه طرح ریزی و اجرا شده است. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است که در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و در سال 1387 انجام گردید. نمونه های پژوهش شامل 57 نفر از دانشجویان سال آخر و 9 نفر از اساتید این رشته بودند. پرسش نامه پژوهش سه درس اختصاصی "بارداری"، زایمان" و "زنان" را با 39 گویه مورد سنجش قرار می داد. پاسخ های افراد شرکت کننده در مقیاس لیکرت از کاملاً تا اصلاً متفاوت بود. نتایج: بررسی و مقایسه دو گروه واحدهای شرکت کننده در پژوهش نشان داد که آن ها میزان دستیابی به اهداف آمورشی بالینی را به شکل متفاوتی ارزیابی نمودند. میانگین نمرات به خود در بین دانشجویان در سه درس فوق به ترتیب 2/18±0/65، 8/24±9/50 و 5/25±4/54 با نمره کل 6/20±7/58 بود. نتایج وجود اختلاف معنادار را بین نمرات دانشجویان و اساتید در سه درس مذکور نشان می دهد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج، به نظر می رسد که ایجاد تغییرات وسیع در محیط های بالینی و آموزشی نظیر جلب همکاری بیش تر پرسنل بالینی با سیستم آموزشی و دانشجویان، جلب پذیرش بیماران نسبت به مشارکت بالینی فعال تر دانشجویان در امر درمان ضروری باشد تا به احساس کفایت بیش تری در دانشجویان بیانجامد.


کلمات کلیدی به فارسی:
برنامه درسی بالینی، اهداف یادگیری پایه، دانشجوی مامایی، اساتید


نویسندگان این مقاله:
علی دادگرینویسنده اصلیadadgari@yahoo.com
امیر کسائیاننویسنده فرعی
گیتی آتش سخننویسنده فرعی
لیلا ناصری فدافننویسنده فرعی
لیلا دادورنویسنده فرعی
مهرداد کلاته جارینویسنده فرعی




بالای صفحه
صفحه اصلی  |   تماس با ما  |   آرشیو مجله  |   نقشه سایت  |   عضویت  |   ارسال مقاله  |   پیگیری مقاله

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد   -   Copyright © 2007 2009 - Last Update 5-11-2009
Powered By www.itpco.net    www.itpco.ir
( ITPCO ) شرکت توسعه انفورماتیک ایران
تولید کننده سیستم های تخصصی مدیریت نشریات و همایش ها و مورد تائید کمیسیون نظارت بر نشریات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور