... به پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه دانش و تندرستی خوش آمدید            ... به پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه دانش و تندرستی خوش آمدید  
  صفحه اصلی  |   تماس با ما  |   آرشیو مجله  |   نقشه سایت  |   عضویت  |   ارسال مقاله  |   پیگیری مقاله  |   English تاريخ: 2/9/1396
نام كاربري
كلمه ورود
درخواست عضویت
کلمه ورود را فراموش کرده ام

صاحب امتیاز:
دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی - درمانی شاهرود
مدیر مسئول: دکتر ‌جواد نوریان
سردبیر: دکتر سهراب حاجی‌‌‌زاده
مدیر اجرایی: احمد خسروی

آدرس: شاهرود- میدان هفتم تیر- ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود– معاونت آموزشی، پژوهشی– دفتر مجله دانش و تندرستی
تلفن: 3394111-0273
نمابر: 3394800-0273
پست الکترونیک: m_jdanesh@yahoo.com

صفحه نخست :: صفحه قبل

جستجوی پیشرفته جدید

Journal Title: بهار 1390
Article title: The Effectiveness of Cognitive Group Therapy on Decreasing Depression among High School Students

Article File:  متن کامل (PDF) 250 Kb 
Page From: 44 To: 48      
Visit: 1545

Article abstract:
Introduction: Depending on its etiology, many methods have been established for the treatment of depression among adolescents; cognitive therapy is one of them. The purpose of the present research was to investigate the effect of cognitive group therapy on decreasing depression among high school students. Methods: From the male students of a boarding high school in Tarom district of Gazvin province, a sample of 16 students were randomly selected and assigned into experimental and control groups. The measurement tool was Beck depression inventory. The experimental group participated in 8 sessions of cognitive therapy, while the control group did not receive any treatment. The mean scores of the two groups were compared through independent t-test. Results: The results of the study showed significant differences between the mean scores of the pre-tests and post-tests of the experimental and control groups, so that cognitive group therapy had reduced the depression mean score in the experimental group (-2.1 vs. -0.25). Conclusion: The findings of the study indicate that cognitive group therapy can reduce the depression among students. These findings can be used for therapeutic planning within the cognitive paradigm to reduce or prevent depression among students.

Article keyWords:
Cognitive group therapy, Depression, Students.

Article Authors:
Ali Mohammad nazariyFirst Authoramnazariy@yahoo.com
masood asadiOther Authoramnazariy@yahoo.com




بالای صفحه
صفحه اصلی  |   تماس با ما  |   آرشیو مجله  |   نقشه سایت  |   عضویت  |   ارسال مقاله  |   پیگیری مقاله

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد   -   Copyright © 2007 2009 - Last Update 5-11-2009
Powered By www.itpco.net    www.itpco.ir
( ITPCO ) شرکت توسعه انفورماتیک ایران
تولید کننده سیستم های تخصصی مدیریت نشریات و همایش ها و مورد تائید کمیسیون نظارت بر نشریات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور