... به پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه دانش و تندرستی خوش آمدید            ... به پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه دانش و تندرستی خوش آمدید  
  صفحه اصلی  |   تماس با ما  |   آرشیو مجله  |   نقشه سایت  |   عضویت  |   ارسال مقاله  |   پیگیری مقاله  |   English تاريخ: 4/9/1396
نام كاربري
كلمه ورود
درخواست عضویت
کلمه ورود را فراموش کرده ام

صاحب امتیاز:
دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی - درمانی شاهرود
مدیر مسئول: دکتر ‌جواد نوریان
سردبیر: دکتر سهراب حاجی‌‌‌زاده
مدیر اجرایی: احمد خسروی

آدرس: شاهرود- میدان هفتم تیر- ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود– معاونت آموزشی، پژوهشی– دفتر مجله دانش و تندرستی
تلفن: 3394111-0273
نمابر: 3394800-0273
پست الکترونیک: m_jdanesh@yahoo.com

صفحه نخست :: صفحه قبل

جستجوی پیشرفته جدید

Journal Title: بهار 1387
Article title: Virtual Patients in Undergraduate Surgery Education: A Randomized Controlled Study

Article File:  متن کامل (PDF) 251 Kb 
Page From: 0 To: 0      
Visit: 1514

Article abstract:
Introduction: This study aims to clarify the effects of implementing a series of virtual patients in undergraduate surgery education on various dimensions of skills as applied to clinical problems. Methods: In a randomized controlled trial 48 surgery clerks were assigned to an intervention group who worked on 14 simulated cases of abdominal pain during 7 weeks in a computer lab and a control group without access to software. At the end of the intervention, both groups were tested by a structured, seven-part paper-based exam evaluating certain areas of competence. Results: In this study, from 48 medical students, forty-five students took the exam. Results showed a significant improvement in history taking (P < 0.001) and no improvement in scores related to appropriate use of radiology and lab tests, proposing differential diagnoses and management plans and factual knowledge. From the intervention group, 20 students completed a virtual case exam whose results had a poor correlation with the written exam. Conclusion: Overall, our findings indicate that virtual patients are strong tools in enhancing history-taking skills of students, but they do not affect other areas of competence significantly. Educators are recommended to be sceptical about enthusiastic reports on various computer applications and avoid falling into false expectations of their implementation.

Article keyWords:
Clinical clerkship, Computer-assisted instruction, Randomized controlled trials, User–computer interface.

Article Authors:
Mohammad ShariatiFirst Author
Masuod YunesianOther Author
Iraj HarirchiOther Author
Ahmad KhosraviOther Author




بالای صفحه
صفحه اصلی  |   تماس با ما  |   آرشیو مجله  |   نقشه سایت  |   عضویت  |   ارسال مقاله  |   پیگیری مقاله

استفاده از مطالب این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد   -   Copyright © 2007 2009 - Last Update 5-11-2009
Powered By www.itpco.net    www.itpco.ir
( ITPCO ) شرکت توسعه انفورماتیک ایران
تولید کننده سیستم های تخصصی مدیریت نشریات و همایش ها و مورد تائید کمیسیون نظارت بر نشریات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور